דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דרקון-איןדברכזה

מאת: ג'ק קנט איורים: ג'ק קנט

כשהופיע דרקון בבית משפחת ביקסבי, בילי רצה לטפל בו, אך אמא התעקשה שהוא אינו קיים כלל. אלא שככל שניסו להתעלם מן הדרקון, כך גדל היצור עוד ועוד.  מה אתם חושבים: היה או לא היה דרקון?

נוֹשְׂאִים קְשׁוּרִים:

אמת ושקרדמיון וחלוםיחס לאחרמשפחה

קְבוּצַת גִּיל: גַּנִּים צְעִירִים

פְּעִילֻיּוֹת בְּעִקְבוֹת הַקְּרִיאָה

כשהופיע דרקון בבית משפחת ביקסבי, בילי רצה לטפל בו, אך אמא התעקשה שהוא אינו קיים כלל. אלא שככל שניסו להתעלם מן הדרקון, כך גדל היצור עוד ועוד.  מה אתם חושבים: היה או לא היה דרקון?

מהי הדרך היעילה להתמודד עם בעיה: להסיח את דעתנו ממנה או לעסוק בה ישירות? באמצעות פירושים שונים לפסוק: "דְּאָגָה בְלֶב אִישׁ יַשְׁחֶנָּה" (משלי יב כה), נראה כיצד הציעו חז"ל להתגבר על דאגות ופחדים.

בוקר אחד מצא בילי דרקון קטן בחדר שלו. הוא קורא בהתרגשות לאמא, אבל אמא חושבת שזה זמן לא מתאים לסיפורים. הדרקון גדל ומתחיל להציק לבילי: הוא אוכל את הלביבות שלו, חוסם את דרכו, וכבר ממש מדאיג את בילי כשהוא לוקח על גבו את כל הבית, אבל אמא ממשיכה להתעלם ממנו. האם באמת יש דרקון בבית של בילי או שבכלל אין דבר כזה דרקון?

דְּאָגָה בְלֶב-אִישׁ יַשְׁחֶנָּה

לכולנו יש דאגות. לפעמים שומרים אותן בלב ומחכים שהן יחלפו, לפעמים רוצים לספר למישהו, אך לא תמיד אחרים פנויים לשמוע. לפעמים, כשאחרים אינם פנויים לשמוע, לדאגות יש נטייה להתעצם עוד ועוד, עד שכבר אין דרך להתעלם מהן.
בספר משלי כתוב: "דְּאָגָה בְלֶב-אִישׁ יַשְׁחֶנָּה" (משלי יב כה). שני חכמים ניסו להבין מהי כוונת הפסוק. רב אמי אמר: כאשר יש דאגה בלב איש – ישׂיחנה (יסיחנה) מדעתו: יעסוק בפעילות אחרת וישכח את הדאגה. רב אסי חושב בדיוק ההפך: כשיש דאגה בלב איש – ישׂיחנה לאחרים – ישוחח עליה, וכך יצליח להתגבר עליה (תלמוד בבלי, סנהדרין ק ב).

מה דעתכם? האם הדרך להתגבר על הדאגה היא להסיח ממנה את הדעת, כמו שאמא נוהגת? או אולי לדבר עליה, כמו שהיה רוצה בילי, לפני שהדאגה צומחת ל"ממדי דרקון"?

סְרָטִים בְּעִקְבוֹת הַסִּפּוּר

עֳתָקִים שֶׁחֻלְּקוּ:

60,000

הוֹצָאָה לָאוֹר:

עם עובד

שְׁנַת חֲלֻקָּה:

תשע"ב 2011-2012